از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ یکی از روشهای مرسوم برای یافتن جایگاه بهتر در رتبهبندی گوگل، تکنیکی به نام Keyword Stuffing یا تکرار کلمه کلیدی بود. این روش، تاثیر مثبتی بر سئو وب سایت ها داشت و به ویژه در سایتهای ایرانی به وفور انجام میشد. گوگل در سالهای اخیر اعلام کرده است که این روش را مصنوعی میداند و کیفیت محتوای تولید شده با این روش را تایید نمیکند. از این رو در الگوریتم پاندا و با استفاده از هوش مصنوعی، به مقابله با این تکنیک میپردازد. اکنون این روش به عنوان اسپم شناخته میشود و اگر موتور جستجوی گوگل با چنین صفحاتی برخورد کند، آن سایت را جریمه خواهد کرد.
در تکنیک تکرار کلمات کلیدی که در گذشته وبمستران از آن استفاده میکردند، یک کلمه کلیدی بارها و بارها در متن استفاده میشد. از آنجایی که الگوریتم موتورهای جستجو در گذشته ساده بود و نوعی ضعف در سیستم رتبهبندی و نمایش سایتها به حساب میآمد، سایتهایی نظیر گوگل به کلمات کلیدی که به مقدار زیادی در متن یافت میشدند، جایگاه خاصی میدادند.
این فرایند در عمل میتوانست چگالی کلمات کلیدی را در بافت متن بیشتر کند، اما مضراتی نیز داشت. برای مثال خواننده بیشتر از متن، کلمه کلیدی را میدید، بنابراین از ارزش متن کاسته میشد. در گذشته ۳ درصد متن را به کلمه کلیدی اختصاص میدادند، یعنی در هر سه خط، دو بار کلمه کلیدی تکرار میشد. اما این روش امروزه نه تنها مفید نیست، بلکه باعث ایجاد اسپم در سایت میشود.
گوگل در رابطه با Keyword Stuffing چنین میگوید:
تکرار کلمه کلیدی، عملکردی است که در آن وبمستر تلاش میکند برای دریافت جایگاه بهتر در نتایج گوگل، یک کلمه را چندین بار در متن استفاده کند. این کیوردها ممکن است در فهرستها یا دستهبندیها نیز استفاده شوند. پر کردن صفحه با یک کلمه کلیدی میتواند به تجربه کاربری آسیب بزند و برای رتبه سایت تاثیرات سوء به همراه داشته باشد.»
یکی از روشهایی که وبمستران برای افزایش چگالی کلمه کلیدی در صفحات خود استفاده میکنند تکرار عبارات مشابه و هم معنی است. در این روش آزاردهنده که در نتایج گوگل به یک عبارت طولانی و بیمعنی ختم میشود، خواننده یک موضوع کلی را میبیند و مفهوم صفحهای را که به نمایش درآمده درک نمیکند. بنابراین ممکن است که کاربر با وارد شدن به صفحه، به نتیجه دلخواه نرسد و فقط وقتش گرفته شود.
حتما با توضیحات صفحه یا description آشنا هستید. در روش تکرار کلمات کلیدی، وبمستران یک کلمه هدف را مانند عنوان به دفعات مینویسند تا شانس کلیک را افزایش دهند. در حالی که گوگل در این روش نمیتواند کیفیت محتوا را ارزیابی کند و دلیل محکمی برای در نظر گرفتن اسپم و جریمه خواهد یافت.
در این روش که پرکاربردترین تکنیک Keyword Stuffing است، یک کلمه در تمام پاراگرافهای متن بیش از دو بار تکرار میشود.
خواننده مفهوم متن را به دلیل استفاده بیش از حد با یک عبارت نمیفهمد. ممکن است افزونههای سئو مانند Yoast یا all in one seo (در سایتهای وردپرسی) نسبت به این روش چراغ سبز نشان دهند؛ اما در حقیقت این چراغ سبزی برای گوگل است تا سایت شما را جریمه کند. البته در نسخههای جدید این افزونهها، تعداد دفعات استفاده از کلمات کلیدی براساس الگوریتمهای جدید گوگل بهروزرسانی شده است.
بعضی از سایتها با استفاده از افزونههای لینکگذاری اتوماتیک یا اسکریپتهایی از این دست، یک کلمه را به صفحهای خاص لینک میکنند. این لینک گذاری ممکن است مربوط به تمامی واژههای یک صفحه باشد یا تمام صفحات سایت را شامل شود.
توجه داشته باشید که در این روش موتورهای جستجو با رفتن به هر لینک با صفحه مشابهی روبهرو میشوند و ممکن است جریمه شوید.
در این روش وبمستران یک کلمه را به عنوان کلمه کلیدی در نظر میگیرند و سایر واژههای خود را براساس آن سازماندهی میکنند. برای مثل استفاده از یک کلمه کلیدی+نام محل یا کشورهای مختلف یکی از این روشهاست.
برای جلوگیری از Keyword Stuffing راههای تجربی زیادی ارائه شده است و خود گوگل نیز در این زمینه اطلاعاتی داده است.
نمیتوان تعداد مشخصی کلمه کلیدی برای متن اعلام کرد؛ اما براساس گفتههای متخصصین سئو استفاده از کلمه کلیدی زمانی مفید خواهد بود که درصد چگالی کیورد یا –– Keyword Density–– کمتر از ۲-۳ درصد باشد. چگالی کلمه کلیدی به این صورت محاسبه میشود:
تعداد کلمات متن/ تعداد کلمات کلیدی که در متن آمده است.
با در نظر گرفتن این فرمول میتوان چنین برداشت کرد که متن با کیفیت، متنی است که در آن تکرار کلمه کلیدی معقول است و در هر ۱۵۰-۱۷۰ کلمه یک بار از آن استفاده میشود.
اگر میخواهید برای یک کلمه کلیدی رتبه خوبی بدست بیاورید به بهینه سازی» فکر کنید. به این ترتیب که:
1. برای هر صفحه یک کلمه کلیدی اصلی در نظر بگیرید.
2. بیشتر از ۳۰۰ کلمه بنویسید و به ازای هر ۳۰۰ کلمه دو بار از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید.
3. کلمات کلیدی فرعی، مترادفها و عبارات طولانی مرتبط با کلمه مورد نظر میتوانند، مفید باشند.
4. برای این که کیوردها به صورت بهینه در صفحات وبسایت قرار بگیرند باید در قسمتهای مختلف صفحه پدیدار شوند. برای بهینهسازی هرچه بهتر:
• کلمه هدف را یک بار در تیتر صفحه استفاده کنید.
• کیورد را حداقل در یک زیرتیتر بیاورید.
• کلمه مورد نظر را بین تگهای Title قرار بدهید.
• keyword را یک بار در متای توضیحات صفحه بیاورید.
• کلمه کلیدی باید در پاراگراف اول متن پدیدار شود.
• در انتهای متن و بخش جمعبندی نیز از این کلمه استفاده کنید.
جمعبندی مطلب
تکرار کلمه کلیدی یا Keyword Stuffing یکی از روشهای مرسوم برای دریافت رتبه بهتر در گوگل بود که با روی کار آمدن الگوریتم پاندا، کنار گذاشته شد. در این روش وبمسترها، کلمه کلیدی را به دفعات زیادی در متن قرار میدادند و با استفاده از ضعف الگوریتمهای اولیه موتورهای جستجو، جایگاه خوبی در این کلمات به دست میآوردند. در این مقاله تکنیکهایی را بیان کردیم تا از کیورد استافینگ دور بمانید و با استفاده معقول از کلمات کلیدی، متنی با کیفیت و ارزشمند تولید کنید که هم مخاطب را راضی نگاه دارید و هم در سئوی سایت رشد، قابل توجهی ایجاد کنید.
https://www.web24.ir/article/2722/keyword-stuffing-%d8%aa%da%a9%d8%b1%d8%a7%d8%b1-%da%a9%d9%84%d9%85%d9%87-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c.aspx
درباره این سایت